fbpx

Co sprawdzić przed wysłaniem CV?

ma Brak komentarzy
Wpis z cyklu o tym jak napisać CV.

Pod tekstem możesz pobrać listę w PDF

Podczas szukania nowej pracy piszemy CV i wysyłamy je do pracodawcy. Zazwyczaj nie jest to jedno zgłoszenie tylko kilka, kilkanaście czasem kilkadziesiąt.

Coraz częściej dzieje się to za pośrednictwem systemów rekrutacyjnych, rzadziej wysyłamy maila z załączonym CV. Przy takich cyklicznych i masowych działaniach, bardzo łatwo o błąd, ludzki błąd z pośpiechu, braku koncentracji, zmęczenia. 

Korzystając z list kontrolnych czy list zadań, odciążamy nasz umysł od każdorazowego wysiłku i podejmowania decyzji co teraz trzeba zrobić. Nie musimy przy każdym zgłoszeniu zastanawiać się czy na pewno wszystko napisaliśmy, zmodyfikowaliśmy na potrzeby danej firmy czy ogłoszenia. Unikamy sytuacji, gdy zaraz po wysłaniu pojawia się myśl: o rany nie dodałam załącznika! Nie wpisałam klauzuli w CV i innych, które być może brzmią znajomo?  

Raz stworzona lista zadań, pomaga oszczędzać energię w przyszłości, popełniać mniej błędów, mieć poczucie kontroli.

Częste błędy podczas wysyłania CV przez kandydatów

Czytając CV kandydatów, każdy rekruter zauważy powtarzające się błędy. Do jednych z najczęściej powtarzających się należą: błędne dane w CV (telefon, adres mailowy), zgoda na przetwarzanie danych osobowych z nazwą innej firmy czy w przypadku wysyłania zwykłego maila z CV – brak załącznika. Łatwo byłoby ich uniknąć gdyby przed wysłaniem każdy kandydat sprawdził czy wszystko jest dopięte na ostatni guzik.

Ruszamy w tą podróż  – krótka lista co sprawdzić przed wysłaniem CV
  1. Dokładnie przeczytaj ogłoszenie na, które aplikujesz.
    Jest to ważne aby przed wysłaniem upewnić się, że spełniamy wymagania stawiane na danym stanowisku. Często po pierwszym przeczytaniu ogłoszenia, koncentrujemy się tylko na tym co jest ważne dla nas lub na tym co jest nam bliskie.
  2. Czy Twoje CV odpowiada wymaganiom stawianym w ogłoszeniu?
    Oprócz tego, że sam sobie lub sama sobie odpowiesz na pytania o to czy spełniasz wymagania, ważne aby wybrzmiało to dobrze w Twoim CV.  Jeśli masz problem z nazwaniem pewnych zadań, obowiązków – korzystaj z ogłoszenia. Potraktuj je jako mapę.
  3. Sprawdź czy w CV nie ma błędów, literówek. Jeżeli masz problem z samodzielnym dostrzeżeniem takich drobiazgów, warto skorzystać pomocy bliskiej osoby, która świeżym okiem, przeczyta tekst.
  4. Sprawdź poprawność danych kontaktowych! (Zwróć szczególną uwagę na to – to bardzo częsty błąd w CV).
  5. Sprawdź czcionki i formatowanie tekstu.  Zobacz czy nic nie uciekło poza margines, czy tekst jest widoczny, czytelny (również po zapisaniu dokumentu w PDF).
  6. Sprawdź zgodę na przetwarzanie danych – jeśli firma wymaga swojej zgody upewnij się, że jest poprawna. 
  7. Sprawdź zapis pliku: czy jest to PDF np. czy nazwa pliku zawiera Twoje imię_nazwisko 
  8. Zapisz ogłoszenie na, które aplikujesz aby łatwo można było do niego wrócić np. przed spotkaniem.  Nie zapisuj samego linku np. do strony z ogłoszeniem, link za miesiąc może już nie być aktywny.
  9. Jeżeli wysyłasz mailem swoją aplikację: zobacz czy w mailu jest załącznik, czy jest uzupełniony temat, czy treść wiadomości nie jest pusta! Nie wysyłaj samego pustego maila z załącznikiem. Przedstaw się, napisz dlaczego aplikujesz do firmy.
Magdalena Dudek
Horyzont bez końca
Poszerzaj swoje horyzonty i obieraj codziennie najlepszy dla siebie kurs


Jeżeli potrzebujesz dalszych wskazówek o cv – zapraszam do tekstu Jak napisać cv

Tutaj możesz pobrać wzór cv i zainspirować się do tworzenia własnego 🙂

Chcesz sięgać wzrokiem za horyzont?
Zapraszam Cię do zakładki:
Kursy, szkolenia i wydarzenia – 
Potraktuj tą stronę, jak pewnego rodzaju mapę, w drodze do rozwoju i doskonalenia się.
Wybierz coś dla siebie.
Poszerzaj swoje horyzonty i obieraj codziennie najlepszy dla siebie kurs.

Poniżej znajdziesz listę – co sprawdzić przed wysłaniem CV
Co sprawdzić przed wysłaniem cv. 
Jak przygotować cv do wysłania i uniknąć błędów.
Pobierz listę! nie zapomnij o ważnych elementach przed wysłaniem CV.

Follow Magdalena Dudek:

Przez ponad 8 lat byłam związana z dużymi firmami. W wewnętrznych działach HR zajmowałam się rekrutacjami, szkoleniami i rozwojem pracowników. Z wykształcenia Socjolog, ukończyłam studia podyplomowe z zarządzania kompetencjami pracowników oraz Szkołę trenerów biznesu. Lubię się ciągle uczyć ale też dzielić się wiedzą, którą posiadam oraz doświadczeniami. Żeglarstwo dodaje mi motywacji do działania. Nauczyło mnie jak radzić sobie z trudnymi warunkami i burzliwą pogodą tutaj na lądzie. Z każdego rejsu wyciągam lekcje, które przenoszę do biznesu.

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.