Książka Employer branding po polsku to nowa pozycja z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Jej zaletą są nasze rodzime przykłady firm.
Moim zdaniem to książka dla osób zajmujących się employer brandingiem, rekruterów, osób, które biorą aktywny udział w procesach rekrutacyjnych. Do tego na pewno warto aby przeczytał ją każdy komu wizerunek jego firmy lub firmy w której pracuje, z którą współpracuje, leży na sercu.
Tak, nawet jeżeli nie masz kontaktu z kandydatami, Ty też masz wpływ na to jak firma jest postrzegana na rynku i czy jest firmą, w której inni chcą pracować.
Autorka w dość ogólny sposób pokazuje te elementy, które na budowę marki pracodawcy mają wpływ, i o których warto o nich pamiętać w codziennej pracy. Mówi o przykładach, niekiedy o negatywnych skutkach zachowań, które z employer brandingiem nie mają nic wspólnego.
Nie znajdziesz tu długich rozbudowanych schematów, raczej lekko muśnięte elementy, nad którymi warto się pochylić i zastanowić.
Myślę, że jeżeli masz już dość bogate doświadczenie w tym obszarze to będzie to dla Ciebie raczej podsumowanie tego co najważniejsze, bez wchodzenia w szczegóły. Być może zauważysz nowy obszar, który zaczniesz zgłębiać w dalszej pracy.
Po pierwsze, warto pamiętać, że prace nad budowaniem marki pracodawcy można wdrażać małymi krokami, małym nakładem środków finansowych. Pytaj i proś o informacje zwrotne. Zwracaj uwagę na szczegóły.
Po drugie, działania employer brandingowe to proces, który trwa. Powinien zaczynać się od audytu i określenia tego w jakim miejscu jest firma. Do tego trzeba mieć strategię, która uwzględni cele danej organizacji.
Nie możesz zbudować marki pracodawcy idąc na targi pracy lub wtedy gdy firma szykuje się do większej rekrutacji.
Po trzecie, warto pamiętać, że w budowanie marki pracodawcy powinni być zaangażowani pracownicy niemal każdego szczebla. Przykład powinien iść z góry. Dział HR bez wsparcia Zarządu lub Kadry Menedżerskiej nie podejmie skutecznych działań employer brandingowych.
Zostań pracodawcą z wyboru!
W mojej ocenie 4/5
Książkę możesz kupić w wydawnictwie pod tym linkiem: Employer branding po polsku. Urszula Zając-Pałdyna. Wydawnictwo onepress.
Zobacz inne książkowe pomysły: Co czytać – lista książkowych pomysłów i inspiracji.